e-Shop
E-commerce kent vele waarheden en onwaarheden. Een on-line e-shop is als extra verkoopkanaal vaak rendabel. Diverse opties zijn hierin mogelijk. ebs heeft ruime ervaring in het produceren van gebruiksvriendelijke, robuuste en "snelle" e-shops.
De werking
De producten in de database worden gerubriceerd in de e-shop weergegeven. De klant kan ook met een zoekfunctie de product-database doorzoeken. Met een "bestel-button" voegt de klant een product (of meerdere tegelijk) toe aan zijn of haar bestelling.
Tijdens het bezoek van de klant worden alle gekozen producten bewaard in de "winkelwagen". De klant kan op ieder moment de inhoud van de winkelwagen bekijken en eventueel producten uit de winkelwagen verwijderen of het eerder gekozen aantal van een product wijzigen.
De inhoud van de winkelwagen wordt getoond bij het afronden van de bestelling. Op dit moment kiest de klant ook de gewenste betaal- en/of verzend optie (deze opties worden overigens bepaald door de e-shop-eigenaar). De vereiste NAW gegevens worden door de klant ingevoerd en de order wordt verzonden. De order wordt vervolgens direct per e-mail naar de e-shop-eigenaar verzonden. De order kan ook in de database worden opgeslagen zodat de e-shop-eigenaar periodiek de orders kan ophalen.
Met het CMS kan de e-shop-eigenaar de e-shop zelf onderhouden door on-line producten aan de e-shop toe te voegen, productregels te wijzigen of producten uit de database te verwijderen. De mutaties worden direct in de database doorgevoerd.
Vormgeving
De e-shop kan een website op zich zijn (denk aan bijvoorbeeld wehkamp.nl) of een onderdeel uitmaken van een (bestaande) website. In beide gevallen is de grafische vormgeving van belang. De e-shop moet duidelijk en overzichtelijk zijn. Een heldere menustructuur, de "snelheid" en een frisse "look and feel" dragen bij aan het succes van de e-shop.